dinsdag 18 september 2012

En nu bezig met...

Opeens ging het weer lekker en rolde het ene na het andere project weer onder mijn naaimachine vandaan. Tijd om ook een winterbroek voor onze smurfen te maken.
Uit mijn voorraad koos onze grote smurf een bont-gekleurde stof, een soort velvet, die ik jaren geleden (toen onze grote smurf nog ons kleine smurfje was) eens kocht in een stoffenwinkel die te dichtbij was en teveel leuke stoffen verkocht.... Vaak ook nog voor een te leuke prijs.
Ik tekende patroon 26 (Flame) van de laatste Ottobre voor kinderen (4-2012); een patroon dat geschikt is voor smalle kinderen. Ondertussen draagt onze grote smurf met haar 6,5  jaar maat 134, maar ik tekende maat 128 en hield wat ruimte over onderaan de pijpen.
Het patroon heeft een zak bovenop de pijp, maar dat vond ik voor deze stof niet mooi, dus ik tekende een zak die in de pijp valt. De achterkant heeft een omgeslagen rand waar elastiek door gaat, maar ik tekende een tailleband. Verder heeft het patroon niet een normaal ritssplit maar zit de rits echt middenvoor. Vond ik niet mooi en paste ik ook aan.
Ging aan de slag en kwam erachter dat ik geen broekritsen heb....
Zo ziet het project er tot nu uit:
De voorkant van de pijpen

De achterkant van de pijpen
Op het linker voorbeen probeerde ik één van de vlinders in de stof te accentueren door om de vleugels een lijntje te borduren. Dat komt niet echt uit de verf.
Tja, en de broek is nog niet zover dat hij gepast kan worden, maar vooralsnog lijkt mij dat zelfs deze broek voor smalle meisjes nog erg wijd is voor onze echt niet heel smalle grote smurf.

Ja, en ondertussen kan ik toch echt niet stil zitten. Ik heb een patroon getekend voor een pyjamabroek voor ons autogekke bonus-neefje dat bijna jarig is.

Ik ga de pyjamabroek maken van bovenstaande Stenzo-stof (van afgelopen zomer), gecombineerd met de effen aquablauwe stof van de ringsling die ik voor een ander neefje maakte.
Erbij een (Hema-)T-shirt met applicatie. Ik hoop dat het leuk wordt. En anders ben ik lekker bezig geweest....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten