dinsdag 18 september 2012

Tuinbroek voor neefje

Hij is af. De tuinbroek die ik voor mijn neefje aan het maken was. Mijn neefje (of mijn zusje) heeft hem nog niet gekregen, maar ik wil hem toch vast hier laten zien.
Ik vind het een leuke tuinbroek geworden. Ik hoop dat mijn neefje (en zusje) er ook zo over denken.

De voorkant (en een teen van ondergetekende)
De achterkant (zonder teen)

 Ik heb de tuinbroek gemaakt naar patroon 8 van Ottobre 1 -2007. Ik gebruikte Nooteboom-stof van dit seizoen en voor de voering een geel-oranje katoen van Stenzo van afgelopen zomer (uit mijn hoofd).
Omdat mijn ervaring is dat Ottobre-patronen meestal nogal wijd vallen (mijn kinderen zijn niet breed, maar zeker ook niet erg smal), tekende ik een maat 86 en verlengde de pijpen en bretels. Ik hoop dat het nu ongeveer een maat 92 is.

De T-shirts kocht ik gewoon. Ik heb tricot-vrees....

1 opmerking:

  1. Heel leuke tuinbroek! I k ben al een tijdje op zoek naar een patroon, voor mijn kleinzoontje. Heb helaas die van mijn eigen kinderen niet bewaard. Op de site van ottobre werd ik niet veel wijzer. Kun jij me helpen?
    thea1954@outlook.com

    BeantwoordenVerwijderen