donderdag 4 oktober 2012

Velvetbroek voor onze grote smurf

Hij is al 3 dagen af en vanavond dacht ik er eindelijk aan om hem op de foto te zetten. Een velvet broek voor onze grote smurf. Het patroon is voor een slank kind. Ben ik het toch niet helemaal mee eens. Hij wijkt behoorlijk in de taille en de pijpen zitten strak om de bovenbenen. Maar onze grote smurf is er blij mee. En ik eigenlijk ook.
Ik gebruikte patroon Flame (nr. 26) van Ottobre 4-2012. Ik paste het patroon op meerdere vlakken aan: het originele patroon heeft voorzakken op het voorbeen, ik maakte steekzakken. De rits zit in het originele patroon middenvoor; ik maakte een gewoon ritssplit. De tailleband liep achter niet door, werd een tunneltje; ik maakte de tailleband rond.
De stof kocht ik jaaaaaren geleden in een stofwinkeltje hier in de buurt, dat alle stoffen aanbood voor zeer aantrekkelijke prijzen... 
Voorkant

Achterkant

Geen opmerkingen:

Een reactie posten