zaterdag 18 januari 2014

Verjaardagsjurk voor onze grote smurf

Vorige maand was onze grote smurf jarig. Ze werd al weer 8 jaar!
Een tijd geleden had ze al een keer de jurk Duo Tone uit Ottobre 6 uit 2011 aangewezen; die wilde ze wel een keer hebben.
Dat werd dus haar verjaardagsjurk.
Ik ging naar 't Langbroekertje en werd daar heel vriendelijk en vakkundig aan de gebruikte stofjes geholpen. Een rode babyrib en een double-face-rib.
Dit werd het resultaat:
Ik vind hem zelf bijzonder geslaagd. Het is een slankere jurk dan op deze foto lijkt.
Ik tekende voor de breedte maat 128. Het was maar goed dat ik nog geen blinde rits kan inzetten want anders was de jurk te smal geweest. Voor de lengte tekende ik maat 140 en nog steeds is de jurk aan de korte kant (de knieƫn van onze grote smurf zitten net onder de onderkant van de foto).
Maar het belangrijkste: onze grote smurf is er heel blij mee.

Patroon: Duotone (patroon 23 van Ottobre 06-2011)
Stoffen: Effen rib en double face rib van 't Langbroekertje 

P.S. Er zijn nog meer projecten die ik nog niet geblogd heb, dus er volgt vandaag nog een aantal berichten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten