zaterdag 18 januari 2014

2 pyjamabroeken

Midden december haalde onze grote smurf zwemdiploma B, maar na een verjaardag en pakjesavond wisten wij niet wat we haar nog konden geven. Toen kreeg ik opeens een ingeving. Ik vond dit lapje helemaal geweldig:
maar wist niet wat ik ervan moest maken. Onze grote smurf draagt graag de pyjama's met een zelfgemaakte pyjamabroek en een Hema-shirt. En toen wist ik het opeens. Onze grote smurf kreeg een lapje met eendjes en de belofte hieruit een pyjamabroek te krijgen.
Afgelopen week was de pyjamabroek klaar. Het Hema-shirt was ook snel genoeg gepimpt. Het moest gelijk gedragen worden. Omdat ik de foto pas vandaag maakte, ziet de pyjama er gekreukeld uit.

Het patroon voor de pyjamabroek lag er toch en onze grote smurf had niet zoveel pyjama's en toen besloot ik nog een pyjamabroek te maken. Ik gebruikte een lapje dat ik voor 3 euro per meter bij de Stoffenkraam kocht.

 Voor de pyjamabroek gebruikte ik patroon Sleep Well (nr. 40) uit Ottobre 06-2011. Ik voegde een tailleband toe en maakte uit dezelfde stof een randje onderaan.

Patroon: Sleep Well (nr. 40) uit Ottobre 06-2011
Stof eendjes: Stenzo bij De Stoffenkraam
Gele stof: Stoffenspektakel
Stof aankleedpoppetjes: De Stoffenkraam
Stof roze met witte stipjes: Utrechtse stoffenmarkt
Pyjamashirts: Hema

P.S. Nu ons kleine smurfje deze pyjama's gezien heeft, wil ze zelf ook een nieuwe. En omdat zo'n wens het hart van een naaiende moeder goed doet, heb ik beloofd ook een pyjamabroek voor haar te maken. Ik heb nog een leuk tafellaken van H&M liggen dat ik daarvoor ga gebruiken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten