donderdag 6 maart 2014

(Biais)Bandwerk

Onze babysmurf is ondertussen ruim een half jaar, tijd voor de eerste hapjes. Ver voordat er sprake was van een babysmurf zag ik bij haar al een patroon voor een slab met mouwen. Toen had ik daar dus geen behoefte aan. Ruim 2 jaar geleden tipte ik mijn zusje wel over dit patroon, maar nu was het dus tijd om het zelf te gaan gebruiken.

Bij de Ikea kocht ik 2 handdoeken, een witte en een turquoize. Op de markt kocht ik biaisband (is het u ook opgevallen dat dat haast nergens meer te krijgen is?). Ik veranderde het patroon. De achterkant van de mouw plakte ik aan de voorkant en ik maakte een rugdeel zodat babysmurf niet last zou hebben van het lintje in de nek. Ik maakte ook de halsopening minder groot.

Het volledige patroon ziet er dan zo uit:
Uit één Ikea handdoek (70x140) zijn 3 slabbers te maken. 
Ik varieerde met kleur biaisband, bij 2 exemplaren maakte ik een dubbele slab met geweven stof aan de buitenkant. Enige uurtjes later is dit dan het resultaat:


De dubbele slabben zijn eigenlijk niet zo prettig. Op de één of andere manier rekt badstof een beetje waardoor de mouwen makkelijk aan te trekken zijn. Als je een geweven stofje aan de buitenkant doet, zijn de mouwen eigenlijk net iets te krap.

Qua knoeien voldoen ze heel goed! En babysmurfje geniet van haar eerste hapjes (de ene dag meer dan de andere....) 

Patroon: meisjesmama
Stof: Ikea en mijn voorraad
Biaisband: markt 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten