zondag 26 oktober 2014

Winterjas en toebehoren voor ons babysmurfje

Tijden geleden had de Stoffenkraam gestepte voering van Nooteboom met sterren erop in de aanbieding. Die moest ik hebben, al wist ik niet wat ik ervan wilde maken.
Toen in september de temperaturen even lager waren, wist ik het opeens; het moest een winterjas voor ons kleine babysmurfje worden.
In 2007 maakte ik voor haar grootste zus de "eskimojas" uit Ottobre 6-2006, maar plaatste toen de rits voor. Nu wilde ik de jas eens maken zoals deze bedoeld was, met de rits achter.
En dit is hem geworden:
De voorkant

De achterkant (met rits)
 Daar moesten natuurlijk ook een muts, sjaal en wantjes bij komen. De patronen vond ik in Ottobre 4-2011 (muts) en Ottobre 6-2010 (wantjes). De sjaal fabriekte ik zelf. Omdat een knoop in een sjaal snel zo dik is, maakte ik er een grote lus op waar het andere uiteinde doorheen gehaald kan worden.
Ik had het idee om de wantjes niet aan een koordje vast te maken, maar om kam-snaps in de mouwen van de jas te doen en aan de wantjes, maar zover is het nog niet gekomen.
Het complete setje

De jas is nog wat groot en (gelukkig) is het nog niet koud genoeg voor een dikke winterjas, maar ik vind de jas wel heel erg leuk geworden.

Sterrenstof: doorgestikte voering van Nooteboom (Stoffenkraam)
Wattine: de Stoffenkraam
Voering: fleeceplaid Polarvide (Ikea)

Patroon jas: Ottobre 6-2006, nr. 10
Patroon muts: Ottobre 4-2011, nr. 12
Patroon wantjes: Ottobre 6-2010, nr. 4

Geen opmerkingen:

Een reactie posten