zondag 26 oktober 2014

Biaisbandwerk bis

Eerder maakte ik mouwslabbers volgens haar patroon. Toen maakte ik de kleine maat (0-1 jaar). Maar ook babysmurfjes worden groot. Ons (niet blauwe) exemplaar in ieder geval wel. De mouwen werden te kort, met een trui eronder ook te strak en dus werd het tijd voor nieuwe slabbers.
Ik kocht weer handdoeken bij de Ikea. Van de kleine maat passen er 3 slabbers uit een badhanddoek (70x140 cm). Van de grote maat slechts anderhalf. Maar ach, hoeveel slabbers heeft een kind nodig, als het niet zoveel knoeit en er een wasmachine in huis staat?
Ik kocht 3 handdoeken, een oranje, een witte en een turquoize. Uit de oranje handdoek haalde ik eerder een capuchon en letters voor een zwemhanddoek voor de bonusneef. Ik kon nog 1 slabber uit het restant halen. Die ligt bij oma en komt nu dus niet op de foto.
Mijn trots maakte ik daarna, maar zet ik onderaan (het lekkerste/leukste voor het laatst). De applicatie daarvan komt eigenlijk rechtsstreeks uit "Feest in 't knutselbos". Het idee kreeg ik door de snippers wit en oranje.

Wit met appelapplicatie

Gevalletje half-om-half
Mijn trots, met vos

Handdoeken: Haren (met trema), Ikea
Biaisband: lokale markt
Knopen: uit mijn voorraadje
Applicatie appel: Google
Applicatie Vos: Feest in 't Knutselbos

1 opmerking: