dinsdag 13 januari 2015

Verjaardagsoutfit van onze grote smurf

Onze grote smurf kon niet bedenken wat ik voor haar kon naaien voor haar verjaardag. Als je 9 jaar wordt, zijn veel jurken al snel kinderachtig of te statig.
Ik maakte eerst een badjas voor haar; als er nog tijd over zou blijven zou ik nog een outfit voor haar verjaardag naaien.
Na veel geblader in mijn collectie Ottobres kwamen we onderstaande combinatie tegen:
Dat moest het gaan worden. Op naar Langbroek, naar 't Langbroekertje. Hier werden we alweer fantastisch geholpen.
"Mama, ik wil niet van die rare mouwen", dus de mouwen werden gewoon recht met een duimgat en een biesje onderaan. De roezeltjes aan de voorkant van het bloes liet ik ook weg. Voor- en achterpand werden 10 cm verlengd.
De stroken met nestels op het gilet werden vervangen door kleine lusjes satijnlint waardoor een breder lint werd gehaald.

Uiteindelijk had ik nog een week om de gehele outfit in elkaar te zetten. Dat was een beetje krap. 1 uur voor de visite kwam, waren de bloes en het gilet klaar. De broek was een week later klaar.

Het resultaat:
Voorkant gilet en bloes

Achterkant gilet en bloes

Voorkant bloes

Achterkant bloes

Voorkant broek

Achterkant broek







Patroon gilet: Juliet gilet (Ottobre 01-2008, patroon 36)
Stof gilet: dikke viscose/polyester, voering katoen ('t Langbroekertje)
Knopen: 't Langbroekertje

Patroon bloes: Aysha blouse (Ottobre 01-2008, patroon 37)
Stof:  katoen ('t Langbroekertje)
Knopen: 't Langbroekertje

Patroon broek: Cèline korte broek (Ottobre 01-2008, patroon 38)
Stof: fluweel ('t Langbroekertje), zakken uit katoen
Knoop en rits: 't Langbroekertje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten