dinsdag 13 januari 2015

Verjaardagsbadjas voor onze grote smurf

Begin december was onze grote smurf jarig en ze wist niets te vragen. Nu was mij al eens opgevallen dat haar badjas wat klein begon te worden (of dat onze grote smurf uit haar badjas aan het groeien was) en ik stelde voor dat ik een badjas voor haar zou maken. Dat zag onze grote smurf wel zitten.
Ik gebruikte 2 lapjes die ik zo'n 4 jaar geleden op de stoffenmarkt van Utrecht kocht om (ooit) een jurkje van te maken. Voor de badstof ging ik naar de Ikea.

Natuurlijk naaide ik de badjas niet helemaal zoals voorgeschreven. Ik liet het (de?) biaisband aan de rand achterwege, verlengde de mouwen. De badstof knipte ik wat krapper omdat mijn ervaring is dat de badstof meer 'uithangt' dan het katoen.
De voorkant

De achterkant



Patroon: Ju-do-ka-ko (Ottobre 06-2011, patroon 36)
Badstof: Ikea
Katoen/poplin: stoffenmarkt Utrecht

Geen opmerkingen:

Een reactie posten