maandag 17 april 2017

Kraamkadootje

Mijn nichtje kreeg een tweede dochtertje. Op haar geboortekaartje prijkte een schattig indianenbeertje. Toen ik op de lapjesmarkt in Utrecht een stofje met indianen-wasbeertjes tegenkwam, was de keus dus snel gemaakt.
Toen op zoek naar een patroon. Op de blog van Schnabelina, kwam ik het kruippakje Strampelina tegen. Ik moest nog even wachten op de release van het patroon, maar toen was het ook snel gemaakt.
Ik vind het een erg leuk patroon. Het patroon gaat vanaf maat 43 (meen ik) tot 92. Ik sluit niet uit dat er nog een Strumpelina voor één van de poppenkinderen komt.
Schnabelina heeft ook een patroon voor een poppenromper, dus dat moet helemaal in orde komen.

Er moest ook nog iets onder (want mouwloos). Ik koos voor een bekend patroon uit Ottobre 6-2012, met raglanmouwen.
Het geheel

Achterkant
Alleen de romper



















De kamsnaps komen uit een kleurenmixpakket van Kleurenmix. Daar zaten niet de zalmroze kamsnaps in die misschien nog mooier waren geweest, maar wel de zilvergrijze waarvoor ik nu koos. Die vind ik eigenlijk ook heel goed passen.
Ondertussen is het kadootje afgegeven. Mijn nichtje was er erg blij mee. Volgens mij is zij zelf echt een goede naaister, maar ze had het zelf nog niet aangedurfd om tricot te naaien. Misshien is ze hierdoor over de streep te trekken?

Stoffen: lapjesmarkt Utrecht
Kamsnaps: Kleurenmix
Patroon romper: Ottobre 6-2012, nr. 1
Patroon kruippakje: Strumpelina van Schnabelina

1 opmerking: