maandag 17 april 2017

Wederom een pyjama voor een jarig neefje

Afgelopen weekend was één van mijn neefjes jarig. Eigenlijk had hij geen wensen. Hij is met weinig tevreden en er is al veel speelgoed in huis. Een verjaardagsshirt werd altijd op prijs gesteld, maar eigenlijk had hij ook pyjama's nodig.
Voor zijn broertje maakte ik 2 jaar geleden een kraamkadootje, waarbij ik niet toekwam aan de romper die ik er ook nog bij bedacht had (ik vergat foto's te nemen van dat kraamkadootje, dus dat heeft nooit mijn blog gehaald). Er lag dus nog een leuke lap in mijn kast.
Uiteindelijk lukte het me niet èn mouwen èn pijpen èn een achterpand uit deze lap te halen, dus ik bestelde nog een meter bij. Waaruit ik uiteindelijk alleen een achterpand uit haalde. De nieuwe lap is dus nog niet op.

Het patroon haalde ik uit Ottobre 6-2009.
Om het voorpand nog iets op te halen stikte ik er een stukje band op dat ik bij mijn eerste bestelling gratis meegezonden kreeg. Altijd leuk zo'n verrassing!

Het geheel

Pyjamabroek
Achterzijde pyjamajas



















Gisteren was het verjaardagsfeestje en hebben we de pyjama gegeven. En dat een 6-jarige dan gewoon blij is met zoiets onnozels als een pyjama! Een dankbaar werkje dus!

Monstertjesstof: Best Buddies van Farbenmix bij Kleurenmix
Streepjesstof: Gala van Swafing bij Kleurenmix
Boordstof: Anne van Swafing bij Kleurenmix
Patroon pyjamajas: Night Owl, Ottobre 6-2009, nr. 34
Patroon pyjamabroek: Stripy Legs, Ottobre 6-2009, nr. 35

1 opmerking: