zondag 30 september 2018

Kadootjes

Onze lieve bonusneef werd 9 jaar en had geen wensen. Een stoere trui kon hij echter nog wel gebruiken. En dus maakte ik die.
Ik nam een patroon uit Knippie 4-2018, liet de mouwboordjes en het tailleboord weg en verlengde de mouwen, achter- en voorpand. Verder tekende ik een halsbeleg voor een nettere afwerking.
Het patroon werkte niet met een voering van de capuchon; ik deed dat wel en gebruikte hiervoor de tricot waarvan ik vorig jaar een verjaardagsshirt maakte.

Om de trui extra stoer te maken, streek ik emblemen op de mouwen. Door onze 10-jarige als model te gebruiken bepaalde ik op welke hoogte de emblemen moesten komen.

En zo kwam het er dan uit te zien:
 
De trui

Wazige foto, maar met embleem

Tja, en toen had ik nog wat sweaterstof over. Onze bonusneef heeft een 3-jarig broertje, dat ook net jarig geweest was. Ik wilde eigenlijk een spencertje maken, maar daarvoor was de rest niet breed genoeg. En dus maakte ik een soort giletje. In mijn patronenvoorraad kon ik geen goed patroon vinden. Dus nam ik een patroon van een gilet (uit Ottobre 04-2009) over, tekende een bies langs middenvoor en daarbij ook een beleg.

Zo ziet dat eruit:

Natuurlijk kregen beide neefjes ook wat extra, maar ik vond het leuk ook iets zelfgemaakts te geven.

Sweaterstof: lappenmarkt Utrecht
Voering capuchon: lappenmarkt Utrecht (2017)
Kamsnaps: Kleurenmix
Patroon hoodie: patroon 13 Knippie 4-2018
Patroon gilet: naar patroon 18 Ottobre 4-2009

Geen opmerkingen:

Een reactie posten