zondag 30 september 2018

2x een Totem Owl

Ons (lang niet meer zo'n) babysmurfje kreeg een uitnodiging voor een kinderfeestje. Op de voorkant stond een piraat. Of wij ook piratenkleren hadden? Jawel hoor, dat maakte ik hier, in tweevoud nog wel.
Maar ik wist dat er met het feestje de hele dag buiten gespeeld zou worden en dan zou rekbare kleding wel lekkerder zitten.
In de sale bij de Stoffenkraam had ik sweaterstof met dierenpiraatjes besteld, dus ik bood aan een trui te maken speciaal voor dit kinderfeestje.
Eerder had ik het patroon Totem Owl al gebruikt (resulaat nooit geblogd) en dat was mij en babysmurf erg goed bevallen. En dus werd het weer een Totem Owl.

Dit is het resultaat:
 Als grapje deed ik 2 rode kamsnaps op de tailleboord.
Babysmurf heeft veel plezier gehad van de trui tijdens het feestje (al vraag ik me af of iemand het gezien heeft) maar heeft de trui daarna ook alweer aangehad.

Van deze outfit had ik nog reststukken. Het leek me leuk hier ook een Totem Owl van te maken.
Al toen ik de verschillende patroondelen had geknipt liet ons babysmurfje (5 jaar en vreeeeeselijk eigenwijs) weten dat ze daar echt geen trui van wilde. Maar ik was lekker bezig en misschien vond ze het eindresultaat wel meevallen.
Dit is het eindresultaat:
Deze keer voegde ik ellebooglappen toe. Ik vind dat wel lekker stoer. Ik was erg blij met het eindresultaat en vind het echt een trui voor een winderige herfstdag waarop je even gaat uitwaaien in het bos waarna je met een kop warme chocolademelk bij komt.

Babysmurfje hield echter voet bij stuk en vindt de trui echt niet mee en is zeker niet van plan deze trui ooit aan te trekken. Gelukkig heb ik een collega met een dochter van ongeveer dezelfde leeftijd en ongeveer hetzelfde formaat.....
Ik hoop dat dit meisje wel blij kan zijn met deze trui.

Patroon: Totem Owl, patroon 19, Ottobre 1-2014
Stof piratentrui: Stenzo, bij de Stoffenkraam
Zwart-witte boordjes: Zeemanhemdje (oude collectie)
Zwart-wit halsbeleg: shirt Action
Roestbruine sweaterstof: 't Langbroekertje
Bedrukte sweaterstof: Stenzo bij de Stoffenkraam
Kamsnaps: Kleurenmix

Geen opmerkingen:

Een reactie posten