zondag 3 januari 2016

Verjaardagsoutfit klein smurfje

Ons kleine smurfje is ook bijna jarig, alweer 8!
Ook voor haar moet natuurlijk een verjaardagsoutfit gemaakt worden. Ze vond de verjaardagsoutfit van haar grote zus zo mooi; dat wilde ze ook wel.

Ook voor haar zocht ik een digitale print, maar ik was wel nieuwsgierig naar sweattricot en kwam uit bij een digitaal bedrukte sweattricot uit de wintercollectie van Stenzo.
De stoffen die ik er online bij gezocht had, waren uitverkocht, dus ging ik met ons kleine smurfje naar Langbroek en zocht daar een bijpassende sweattricot uit met een randje tricot voor de zakjes.

Ook voor ons kleine smurfje maakte ik een Princess Castle; in dezelfde Ottobre bleek ook een prima patroon voor een legging te staan.
Uitgaand van de breedte nam ik een 122 over voor ons meisje; ik verlengde de mouwen met 10 tot 15 cm, de rok verlengde ik met 14 cm, maar daar knipte ik later weer 8 cm af....
De legging was gewoon precies goed van lengte, zelfs in maat 122 (ons kleine smurfje draagt nu maat 134-140).


Detailopname zakje

Patroon jurk: Princess Castle, patroon 14, Ottobre 4-2013
Patroon legging: patroon 30, Ottobre 4-2013
Bedrukte sweattricot: Stenzo, bij De Stoffenkraam
Effen sweattricot: 't Langbroekertje in Langbroek
Roze-wit genopte tricot: 't Langbroekertje in Langbroek

 
P.S. Per ongeluk kreeg ik in plaats van de sweattricot gewone tricot geleverd. De sweattricot werd nageleverd en de gewone tricot mocht ik houden.
Daarnaast is er nog een flinke lap over van de bedrukte sweattricot en de effen sweattricot; er gaan dus wel wat projectjes komen gemaakt uit deze stoffen...
Onze grote smurf ziet een rokje uit de bedrukte sweattricot wel zitten....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten