zondag 3 januari 2016

En nog een Steampunk...

Mijn moeder, oma van onze smurfjes, breide een heel mooi grijs-roze vest voor ons kleine smurfje. Bij de Hema bleken ze een zacht-roze ribbroek te verkopen die er perfect bij paste. Maar ons kleine smurfje wil ook wel eens een spijkerbroek aan dus ging ik ook op zoek naar een zacht-roze T-shirt. Dat hadden ze wel maar alleen in volwassen maten.
Ik kocht een XL-shirt met lange mouwen, tekende nog een Steampunk, ditmaal maat 134, uit, bleek te weinig shirt te hebben, kocht nog een zacht-roze XL-shirt (nu korte mouw) en maakte zo een passend shirt voor onder het vest.
Ik werkte de naden af met donkergrijs naaigaren om het shirt wat op te halen.

Ons kleine smurfje was hevig teleurgesteld dat haar shirt zoveel saaier was dan dat van haar zusje. Op de site van Ottobre stond een lief plaatje van een vogelkooitje en zo werd met een textielstift haar saaie shirt opgeleukt. Zij blij, ik blij, oma blij.

Enneh... er is nog wat zacht-roze tricot over. Het lijkt heel goed te passen bij de digitaal bedrukte Stenzo-tricot. Hoewel wat besmettelijk, lijkt het me ideaal voor boordjes...


Detail plaatje

Patroon: Steampunk, patroon 15, Ottobre 6-2015
Zacht-roze tricot: 2 T-shirts bij de Hema
Plaatje: Ottobre online

1 opmerking: