zondag 3 januari 2016

Verjaardagsoutfit grote smurf

Onze grote smurf is ondertussen al weer 10 jaar! Vorig jaar wilde ze echt geen jurk; dit jaar deed ik haar het voorstel een Princess Castle te maken uit een tricot met fotoprint en dat zag ze wel zitten.

Ik tekende maat 134 uit, uitgaand van de breedte-maat. Even voor de achtergrond: onze grote smurf draagt ondertussen maat 152, soms 158. Het bovenstuk van de jurk verlengde ik met 2 à 3 cm, de rok van de jurk 10 cm, de mouwen 15 cm.

Voor eronder maakte ik een legging, maat 134, die ik ook een heel eind verlengde.
En voor eroverheen maakte ik een hesje, volgens het patroon van het Indiana-vestje uit La Maison Victor.

De plaatjes:


Patroon jurk: Princess Castle, patroon 4, Ottobre 4-2013
Patroon bontgilet: Indiana, La Maison Victor
Patroon legging: patroon 17, Ottobre 1-2007
Digitale tricot: Autumn Fox bij Bambiblauw
Blauwe tricot: bij Bambiblauw
Rood-witte tricot: De Stoffenkraam
Bont: plaid van Action
Voering gilet: uit de voorraad, ooit van de Stoffenkraam

Geen opmerkingen:

Een reactie posten