zondag 3 januari 2016

Inhaalslag

Genaaid werd er wel, geblogd niet zo, waardoor het leek alsof er in huize Liefs-en-lapjes niets creatiefs gebeurde.
Hier schreef ik dat ik 2 pippi-jurkjes maakte; 1 van een lang gekoesterde kaboutertjesstof. Toen ik het kabouterjurkje maakte, vond ik al dat ik er iets bij moest maken.

Allereerst maakte ik een legging/broekje, uit rood-wit genopte stof die ik speciaal voor dit doel bestelde. De tailleboord maakte ik van rood-wit gestreepte tricot die ik al zeker 2 jaar had.


 Ik gebruikte hetzelfde patroon als het broekje van een blauwe Stenzo-tricot met bloemen.

Maar dat was nog niet alles, want ik vond dat er ook iets onder het pippi-schortje moest. Hiervoor koos ik een model uit de Ottobre dat - volgens mij - Busy Forest heet.
En dat ziet er dan zo uit: 

En gecombineerd met het pippi-schortje zo:

 

Patroon broek: patroon 6, Ottobre 01-2013
Patroon tuniek: patroon 13, Ottobre 04-2013
Rood-wit genopte stof: De Stoffenkraam
Stof tailleboord: De Stoffenkraam

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten