donderdag 27 augustus 2015

Twee Pippi-jurkjes

Ons baby-smurfje is pas geleden alweer 2 jaar geworden. Ik heb de gewoonte verjaardagsjurken/-outfits te maken maar kom er steeds meer achter dat onze smurfen die outfits graag dragen op de feestdag, maar dat de kleren daarna in de kast blijven.
Toen de verjaardag van ons baby-smurfje eraan dreigde te komen, ging ik nadenken. Ik wilde iets draagbaarders maken.

Toen ons baby-smurfje nog maar een aantal maandjes oud was, maakte ik twee Pippi-jurkjes voor haar. Die in de kast blijven omdat die jurkjes op een liggend baby'tje nooit goed zitten.
Maar ons baby-smurfje is geen klein baby'tje meer en ik vind het idee van zo'n Pippi-jurkje wel heel erg leuk. Daarmee was het patroon dus gekozen. Nu de stof.
Nu moet u weten dat ons baby-smurfje appels vreet. Als ze de kans krijgt vier op een dag. En in mijn kast lag nog een mooi kleurig Stenzo-katoentje met appeltjes.
Eén en één was twee en ik wist wat ik moest doen.

Het resultaat:
Voorkant

Achterkant
 Omdat niet iedereen altijd hoeft te zien dat ons baby-smurfje twee jaar is en het jurkje toch omkeerbaar is, maakte ik ook een applicatie op de binnenkant. Ook een appel natuurlijk.
De binnenkant

In hetzelfde berichtje van de eerste twee Pippi-jurkjes staat een heel leuk kabouterstofje. Dat bestelde ik zeker vijf jaar geleden, zonder duidelijke bestemming. Het lag me niet in de weg (dat is duidelijk) maar ik wilde er ondertussen wel graag eens iets van maken.
Het verjaardagsjurkje stond ons baby-smurfje echt leuk. En opeens zag ik het dus....
Ik bestelde een wit katoentje met rode stipjes en ging (gisteravond) opnieuw aan de slag.
Op de binnenkant flockte ik een kabouter, zodat we de jurk ook eens kunnen omdraaien. Tegelijk bestelde ik ook een rode tricot met witte balletjes, waaruit ik nog een legging/broekje ga maken.
Vandaag droeg baby-smurfje onderstaand jurkje met een rood jumpsuitje. Zo'n leuke combinatie!

Voorkant

Achterkant

Binnenkant (met geflockte kabouter)

Patroon: Home Sweet Home, patroon 4 uit Ottobre 01-2012
Katoen appel: Stenzo bij de Stoffenkraam
Katoen wit/groen stipje: de Stoffenkraam
Roze katoen: dekbedovertrek Hema
Katoen kabouter: Stenzo bij de Stoffenkraam
Katoen wit/rood stipje: de Stoffenkraam
Rode flockfolie: Noeks
Kamsnaps: Kleurenmix

Geen opmerkingen:

Een reactie posten