donderdag 27 augustus 2015

Von Trapp...

Voor onze grote smurf (XS) en mijzelf (XL) kocht ik in de uitverkoop bij H&M een trui.
Moeders van vriendinnetjes vonden dat maar zielig voor ons kleine smurfje en ons baby-smurfje. En dus kocht ik nog 2 truien en maakte voor ons baby-smurfje een broekje, een truitje en een zwarte legging en voor ons kleine smurfje een trui.
In de zomervakantie zijn de truien ontzettend veel gedragen. Met name ons kleine smurfje was dol op haar trui,
De voorkant

De achterkant
 Aanvankelijk was ik van plan alleen een trui voor ons baby-smurfje te maken, maar ergens vond ik dat zonde van de trui; ik moest dan zoveel weggooien.
Van de mouwen maakte ik naar eigen inzicht dit broekje. Bij de Hema kocht ik een dames-T-shirt, waaruit ik een tailleband haalde.
Voorkant trui en legging

Achterkant trui
Ik maakte ook een trui, naar een patroon uit Ottobre 01-2015. Omdat ik stof tekort kwam, maakte ik extra lange manchetten.
De onderkant van de trui legde ik tegen de onderkant van de oorspronkelijke trui. Het halsboordje is de onderkant van het dames-T-shirt. Van de mouwen van het dames-T-shirt maakte ik naar eigen inzicht een legging.

Toen nog ons kleine smurfje. Ik wilde graag patroon 32 uit Ottobre 01-2014 maken, maar daarvoor was de oorspronkelijke trui te klein. Ik hertekende het patroon, zodat de mouwen los kwamen. De onderkant van de mouwen legde ik tegen de onderkant van de mouwen van de originele trui.
Het halsboordje maakte ik ook uit de onderkant van het dames-T-shirt.
De voorkant


De achterkant
 Stof: 2 truien H&M, 1 zwart dames-long-sleeve Hema
Patroon broek: naar eigen inzicht
Patroon trui baby-smurf: patroon 5 Ottobre 01-2015
Patroon legging: naar eigen inzicht
Patroon trui kleine smurf: patroon 32 Ottobre 01-2014 (aangepast)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten