donderdag 27 augustus 2015

Pinguïns, twee pinguïns (nee, drie pinguïns)

Niet in de koelkast van mijn oom, maar gewoon hier in huis en bij voorkeur in de bedden van onze smurfen.

Voor moederdag vroeg ik 't Knutselbos op wereldreis, maar kreeg het niet. Toen bestelde ik het zelf maar.
Toen kwamen de schoolrapporten (van de grootste twee smurfen) die er prachtig uitzagen. En toen ons kleine smurfje vroeg of zij een pinguïn mocht, leek mij dat een mooi kado.


Tja, en toen wilde onze grote smurf ook wel een pinguïn.
De twee grote smurfen waren naar school en ons baby-smurfje (ondertussen peutersmurfje) liep de hele ochtend met de pinguïn onder haar arm. En dus besloot ik een derde pinguïn te maken.
En toen hadden we er drie:
De eerste en tweede pinguïn hebben een mutsje (dat van de eerste pinguïn ben ik kwijt). Ik zag me al de hele dag mutsjes opdoen en besloot dat ons baby-smurfje geen mutsje bij haar pinguïn kreeg.
De eerste en tweede pinguïn hebben een kuifje, geheel volgens patroon. Ons baby-smurfje kreeg een pinguïn met lintjes als haartjes...
Alleen bij de eerste pinguïn vulde ik de vleugeltjes. Eigenlijk vind ik ze leuker zonder vulling.

En nu? Nu is er een vierde pinguïn in de planning. Ons baby-smurfje doet drie dagen in de week een slaapje op het kinderdagverblijf. Da's toch veel gezelliger met knuffel?

Patroon: 't Knutselbos op wereldreis
Katoen 1e pinguïn:  't Langbroekertje
Katoen 2e pinguïn: Stenzo bij de Stoffenkraam
Katoen 3e pinguïn: Utrechter stoffenmarkt (eerder gebruikt voor badjas grote smurf)
Kamsnaps (ogen): Kleurenmix
Witte en rode fleece: Ikea 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten