donderdag 27 augustus 2015

Pyjama voor een neefje

Deze week loste ik eindelijk een belofte in die ik in april al aan een neefje gedaan had. Ik had hem op zijn verjaardag beloofd een pyjama voor hem te maken. Ik had gedacht een pyjama te maken uit dezelfde eendjes-stof waarvan ik hier een pyjamabroek voor onze grote smurf maakte.
Ik tekende een patroon en haalde de lap tevoorschijn.
Dat bleek niet meer dan een flintertje stof te zijn...
Plan B.
Dit neefje is dol op dieren. Hier maakte ik een romper uit twee Stenzo-tricots met diertjes. In Ottobre 06-2011 stond een patroon voor een tricot pyjama, shirt Toy Dog en broek Sleep walker.
Ik zocht er een streepjes-tricot bij waaruit ik vorig jaar een zomers setje voor ons baby-smurfje maakte (volgens mij niet geblogd).
Ik moest creatief denken om alle onderdelen uit de lapjes te krijgen. Moest het achterpand van de pyjamajas over anders op de tricot leggen. Maar het lukte. Ik ben erg blij met het resultaat. De pyjama ligt nu nog hier; ik hoop dat ons neefje net zo blij is met zijn pyjama en dat hij het het wachten waard vond.
Het geheel
Voorkant pyjamajas


Achterkant pyjamajas

Voorkant pyjamabroek

Achterkant pyjamabroek
Ik veranderde niets aan de patronen. Op de pyjamabroek heb ik nogal 'gebroddeld': bij het opnaaien van de knielappen vrat de naaimachine de linker pijp op en de bies onderaan de pijpen is eigenlijk wat te kort.
Maar zoals gezegd: al met al ben ik erg blij met het resultaat.

Patronen: patroon 34 en 35 uit Ottobre 06-2011
Tricots met dieren: Stenzo bij de Stoffenkraam
Gestreepte tricot: Nooteboom bij de Stoffenkraam

Geen opmerkingen:

Een reactie posten