donderdag 16 februari 2023

3e set kussens Sassenach-kussens

In mijn vorige berichtje schreef ik dat ik overwoog een 3e set kussens te maken voor mijn moeder. Dat heb ik dus gedaan...

De Claire-kussens in de 3 kleurstellingen naast elkaar. Deze foto is 's avonds genomen waardoor de kleuren anders uitkomen.

De Jamie-kussens in de 3 kleurstellingen naast elkaar. Deze foto is vandaag (overdag) genomen en is een betere weergave van de kleuren.

Het Jamie-kussen in blauwtinten nog eens in z'n eentje.Het Claire-kussen in blauwtinten is al bij mijn moeder dat kan ik er dus niet bij zetten nu.

 De gebruikte kleuren (alles Durable Soqs): White grey (2233), Navy (321), Cobalt (2103), Misty blue (410), Bleached sand (409) en Caribbean sea (418).

In alle 3 kleurencombinaties die ik nu gemaakt heb, heb ik de kleur Caribbean sea gebruikt. In de 2 eigen kleurcombinaties op dezelfde plek; in de Erica-look-alike op een andere plek.

Ook voor deze kussens gebruikte ik het originele telpatroon waardoor de afmetingen weer uitkomen op 40x50 cm. Ook deze kussen breide ik van boven naar beneden met de rits onderaan. M.n. bij de roosjes en de golfjes op het Claire-kussen zie je goed dat ze gespiegeld zijn (grappig toch?).

Ik vind elke kleurencombinatie leuk op zijn eigen manier. Het is zo leuk om te zien hoe de patronen uitkomen in andere kleurtjes. Het is ook heerlijk om met kleurtjes te schuiven om een nieuwe combinatie te maken.

Pssst... Ik ben stiekem al bezig met een 4e kleurencombinatie die veel lijkt op de Cirsium-kleurencombinatie waarbij lichtblauw vervangen wordt door groen, kobaltblauw door paars en ecru door zandkleurig. Deze kussens worden voor onze oudste dochter.

Leuk om te zien hoeveel mooier het breisel is na wassen, blocken en strijken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten