maandag 22 april 2024

Het was weer tijd.... Sweaterpak voor jarige neef

Bijna een jaar later.... Het is niet dat ik niets gemaakt heb, maar eigenlijk vergat ik steeds foto's te maken voor ik het gemaakte weggaf...
Maar hier ben ik weer.
Onze grote neef was weer jarig geweest; hij werd 13 jaar. Afgelopen jaren kreeg hij steeds iets zelfgemaakts; een shirt of een pyjama.
Dit jaar vroeg ik hem of hij iets zelfgemaakts wilde hebben en zo ja, wat dan. (Wanneer worden neven te oud voor zelfgemaakte kado's?) Na een tijdje (en nog eens vragen en suggesties doen) liet hij weten dat hij wel een joggingbroek wilde hebben.
Uit een aantal suggesties die ik gedaan had, koos hij zomersweat met donderwolkjes van Megastoffen; ik bestelde ook een effen zwarte joggingstof.
 
Toen op zoek naar een geschikt patroon. Onze neef is aan de smalle kant. Mijn oog viel op het patroon Good Basics uit Ottobre 1/2021 voor een sweaterbroek. Ik tekende maat 158, maar verlengde tot maat 164. Voor het eerst sloeg ik nestels in joggingstof voor een koordje. Versteviging heb ik niet in huis, dus ik verstevigde met een klein stukje softshell.
De kniestukken werden volgens patroon doorgestikt. Een heel klusje, maar wel heel erg leuk!

Door omstandigheden zit ik momenteel thuis. De broek was ruim op tijd klaar en ik had ook nog veel stof over. Ik besloot nog een vest erbij te maken. Het werd opnieuw naar patroon Tiger uit Ottobre 4/2017, met een halsboordje en knopen en zonder zakken.

Het rugpand was nogal saa-haai, dus ik vergrootte het plaatje van de donderwolk en stikte de omtrekken op de rug.
Ik koos voor zwarte snapkams, maar vond dat zelf nog saa-haai, daarom koos ik voor de achterzijde van de onderste kamsnaps gele en rode kapjes die je op het rechter voorpand onderin het drukkertje kunt zien zitten.
 
Een paar weken geleden vond ik bij de Action een doosje met kamsnaps en snaptang. De kamsnaps van Kleurenmix zijn echt mooier, maar leuk om een keer te proberen.

Dit is het resultaat. De foto's werden gemaakt op een zonnige dag. De "hangende" foto's zijn in de schaduw genomen; de liggende foto's in de volle zon.





Onze neef was blij met zijn pak al vond hij het wel wat op een pyjama lijken (dat doet het ook wel met het vest helemaal dichtgeknoopt). Hopelijk ziet het er beter uit met een goed T-shirt eronder en met het vest los...

Stoffen: Megastoffen
Boordstof: restje (van Kleurenmix? Nu helemaal op)
Kamsnaps: van Kleurenmix en Action
Koordje: lokale markt
Nestels: Kruidvat?
Patroon joggingbroek: Good Basics - Ottobre 1/2021
Patroon vest: Tiger - Ottobre 4/2017

Geen opmerkingen:

Een reactie posten