woensdag 7 maart 2012

Ook voor ons kleine smurfje een jurkje

Voorkant
Ik had extra stof gekocht toen ik de jurk voor onze grote smurf in de planning had, zodat ik van dezelfde stof ook een ballonrokje kon maken. Toen ik de patroon delen had geknipt, hield ik meer over dan ik extra had gekocht (hebben jullie dat nou ook; dat je altijd stof over houdt als je zoveel stof koopt als het patroon voorschrijft?).
Ik vind het niet per se leuk dat de smurfen altijd hetzelfde gekleed zijn, maar ik vond dit een leuk patroontje en een jurk die zowel in de winter, als in de lente en zomer gedragen kan worden.
Grote smurf mocht zelf uitkiezen wat er op de achterpas kwam te staan, dus dat mocht ons kleine smurfje ook. Een leeuw moest het worden. En dat is nog best lastig! Ik had iets Dick-Bruna-achtigs in gedachten, maar kon het niet vinden (wschl. had ik het zo in google-images moeten zetten). Maar ik ben ook wel heel tevreden met deze leeuw en vind het effect van een applicatie op een zelfgemaakt item wel erg leuk.
Over de afwerking ben ik deze keer niet zo tevreden; ik kreeg de voorpas maar niet netjes eraan gezet.

Achterkant
Close-up leeuw

Geen opmerkingen:

Een reactie posten