woensdag 16 mei 2012

Men neme...

2 T-shirts en een hemdje en 3 verschillende lapjes. Ik heb op verschillende blogs shirtjurkjes voorbij zien komen; de bovenkant van een T-shirt (meestal van de Hema), de onderkant van een stofje naar keus. En ik dacht: "dat kan ik ook". Ik begon met het hemdje, knipte daar een stuk af en stikte er een rechthoekige lap onder en werkte de onderkant af met een randje van datzelfde hemdje. Vervolgens knipte ik een rood T-shirt af, maakte van een randje een tailleband voor een cirkelrokje (en kwam erachter dat ik dat randje wat smaller had moeten maken). Vandaag pakte ik de rest van het rode T-shirt, knipte een lang breed A-lijntje en een korter, smaller A-lijntje en maakte zo een shirt-ballonjurkje.
Shirtjurkjes, maar dan een beetje anders.
Er ligt nog een roze T-shirt te wachten verknipt te worden om tot een jurkje omgetoverd te worden met hetzelfde bloemetjesstofje als het hemdjurkje. En dan houd ik heel veel stukken over voor taillebandjes.
Wat een uitvinding! Wat een leuke snelle werkjes met tevreden smurfjes als resultaat. Maar met een - al dan niet moeilijk - patroon een jurkje uit een lap stof toveren, vind ik ook nog altijd heel erg leuk.
Hemdjurkje

Cirkelrokje met gefrommelde tailleband
Hema meets Ikea in shirt-ballonjurkje
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten