zondag 24 mei 2020

Trots (of: tikkie stoer, maar ook meisjesachtig)

Soms maak je iets, waar je net iets trotser op bent, dan op andere maaksels. Dit is er zo eentje.




Ik maakte laatst een vestje voor het babyzusje van een vriendje van onze jongste. Dat vestje bleek nog wat te groot voor nu. Dat is jammer.
Ik had geen andere projectjes en had dus tijd om na te denken over wat verder en zo kreeg ik een idee. Helemaal met spullen die ik al in huis had. Een spijkerjasje moest het worden, maar dan comfortabeler voor zo'n klein meisje. Tikkie stoer, maar toch meisjesachtig.

5 jaar geleden kocht ik sweatstof van Farbenmix voor een neefje in aantocht; deze:
Deze stof was er ook in het roze en ik dacht toen nog dat onze jongste daar ooit wel iets van zou willen (nee dus...).
Ik bestelde 1,5 meter, maar dat werd dus een lap zonder bestemming. Tot deze week. Van deze stof zou ik een nieuw vestje maken.
Ik bladerde in de patroonbladen en vond een patroon voor een spijkerjasje
Zoiets moest het worden. Ik liet de capuchon weg en rimpelde de mouwen niet aan de mouwboord, maar maakte er plooitjes in.

Achterkant

Detail kraag

Plooitjes mouw

Detail zakklepje
Ik vind het echt zo'n leukerd geworden! Ik hoop dat dit vestje/jasje beter past en dat het met veel plezier gedragen wordt!

Patroon: patroon 2, Knippie 1/2016
Roze joggingstof: Farbenmix bij Kleurenmix 
 Dunne spijkerstof: lap zonder bestemming van de lapjesmarkt (Utrecht)
Groene tricot: lapjesmarkt Utrecht (ook hier gebruikt)
Kamsnaps: Kleurenmix

Geen opmerkingen:

Een reactie posten