woensdag 18 juni 2014

Een nachthemd voor onze grote smurf

Kent u dat? Dat kinderen zo snel groeien dat je het nauwelijks bij kunt houden. Eerder schreef ik al dat onze grote smurf nauwelijks nog pyjama's had die haar pasten en maakte ik 2 pyjamabroeken.
Begin dit jaar kocht ik een gestreepte viscosetricot en maakte daarmee ook nog een nachthemd voor haar.
Omdat ik te weinig stof had, kreeg het nachthemd korte mouwen (wel net zo lekker voor de zomer). Toen het bijna klaar was, kortte ik de onderkant nog een heel eind in, want het was wel een heel lang nachthemd!
Omdat ik het nachthemd wel saai vond met alleen die streepjes, voegde ik (toen het nachthemd al helemaal in elkaar zat) nog een applicatie toe.
Ook dit nachthemd is al een aantal keer gedragen en helemaal goedgekeurd.

Patroon: Mocking Bird nachtjapon (Ottobre 6-2009)
Stof: viscose tricot van de Stoffenkraam 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten