zaterdag 21 juni 2014

En ook de pop werd niet vergeten....

Maar dat vergat ik wel te bloggen.
Van de stoffen van het setje dat ik hier maakte voor ons babysmurfje, maakte ik ook nog een setje kleding voor één van de poppen van ons kleine smurfje (ze heeft er zes). Een romper (het patroon vond ik hier via een Nederlands(talig) blog dat ik nu niet terug kan vinden) en een broek (patroon uit Ottobre 1-2003).
Natuurlijk was dat avondwerk (dan heb ik meestal de rust om te naaien); het zat zomaar in elkaar. Dus ik heb het het poppenkind aangetrokken en poppenkind bij ons kleine smurfje tegen de kamerdeur aangezet.
's Ochtends: "mama, heb je de kleren van 'babysmurfje' bij de pop aangetrokken?". "Nee, klein smurfje, kijk nog maar eens goed". "Heb je dat voor de pop gemaakt?". Een dolgelukkig smurfenkind had ik. Zo simpel kan het zijn.
Na de zomerjas voor ons kleine smurfje ben ik nu bezig met een nachthemd, ook voor haar. Daarvan blijft ook voldoende tricot over om nog een setje te maken. Ik verheug me nu al op haar enthousiasme.
Genoeg geschreven, tijd voor de foto's.
Van voren

Van achteren

Patroon romper: schnabelina.blogspot.de
Stof romper: Nooteboom tricot van de Stoffenkraam
Kamsnaps: www.kleurenmix.nl 
Patroon broek: Ottobre 01-2003
Stof broek: Nooteboom tricot van de Stoffenkraam

Geen opmerkingen:

Een reactie posten