woensdag 18 juni 2014

Een zomerjas voor onze grote smurf

Bij de Stoffenstunter zag ik heel mooie Mexicaanse stoffen (zie hier) maar ik wist niet wat ik ervan kon maken. Tot ik over zomerjassen na ging denken en dus opeens wel een goede bestemming wist voor die mooie stoffen. Het zou een zomerjas gaan worden voor onze grote smurf.
Eigenlijk wilde ze een spijkerjas-achtige jas, maar het patroon dat ik vond (in een Ottobre) was ofwel te breed, of had te korte mouwen. En omdat de mouwen uit 2 delen bestonden, durfde ik die niet te verlengen. Dus op zoek naar een ander patroon en dat vond ik in een Knippie.
Het is eigenlijk een patroon voor een fleecevest, maar met wat aanpassingen lukte het mij toch om er een jas van te maken. Ik voegde nog ellebooglappen toe omdat ik vond dat er 'iets' miste aan de mouwen.
De voorkant

De achterkant

Een blik op de voering


Patroon: model 11 uit Knippie oktober/november 2009
Mexicaanse stof bij de Stoffenstunter
Spijkerstof uit mijn voorraad
Voeringstof bij de Stoffenstunter
Rits van de Stoffenkraam

Geen opmerkingen:

Een reactie posten