dinsdag 25 oktober 2011

Bijna bijna bijna

De voorkant
Het einde is in zicht. Vanmiddag heb ik de mouwen gesloten. Daarbij heb ik een beetje gesmokkeld. Volgens de omschrijving moest ik eerst een stukje elastiek aan de buitenkant mouw vastnaaien en vervolgens de mouw met de hand sluiten. Ik heb buitenmouw en voeringmouw onderlangs en binnenstebuiten naar buiten getrokken, de voeringmouw deels in de buitenmouw 'gefrunnikt' en zo de mouw gesloten. Vanavond heb ik de onderkant dicht gemaakt.
De kraag moet ik nog maken maar ik vind dat het nu tijd is om te gaan slapen. Anders ga ik net zo lang door tot de jas klaar is en lig ik veel te laat in bed. Da's dus een klusje voor morgen. 

Nu moet ik dus nog doen: kraag maken, lusje maken, kraag aan jas vastmaken, sierstiksels aanbrengen en drukknopen aannaaien.

Hier zie je de uitvoering van Vlijtige Lies. Ik vind het altijd leuk om te zien hoe een kledingstuk er totaal anders kan uitzien in een andere stof.
Detail label

Zucht... En ik blijf ruzie houden met Blogger. In het scherm waarop ik dit bericht typ, heb ik de plaatjes heel mooi staan, maar zodra ik het bericht publiceer, ligt alles weer overhoop. Zucht...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten