dinsdag 13 juni 2017

2 zomerjurken

Vorig jaar maakte ik een zomerjurk voor onze grote smurf. De jurk werd gedragen, gewassen en vanaf het wasrek weer aangetrokken. Eind vorig jaar ging ik met onze kleine smurf naar de lapjesmarkt in Utrecht. Er was daar een kraam met veel tricots voor 1 euro per meter. Samen zochten we een mooie lap voor onze kleine smurf uit en een lap voor onze grote smurf. Nog zonder duidelijk plan; een lap zonder bestemming. Een aantal weken geleden bedacht ik dat de eerder genoemde zomerjurk zoveel gedragen werd. Ik stelde onze grote smurf voor nog zo'n zomerjurk voor haar te maken. Dat werd goedgekeurd.
Na een passessie bleek dezelfde maat (140 voor onze lange dame van 1.64!!!) nog te passen. Ik tekende het patroon opnieuw en verlengde de rokpanden (net als vorig jaar) met 15 cm.
Dit was het resultaat:

Voorkant
Achterkant



































Onze kleine smurf zag het resultaat en wilde ook wel zo'n jurk. De jurk van zuslief bleek enkele maten te groot. Uiteindelijk tekende ik de kleinste maat (134), liet de naadwaarde aan de zijkanten weg en verlengde de rokpanden met 5 cm.
Voorkant
Achterkant



































De jurk van onze kleine smurf is vanaf de naaimachine gelijk aangetrokken. Onze grote smurf heeft haar jurk nog niet gedragen (morgen misschien?). Beide dames zijn wel heel tevreden met hun jurken.

Patroon: Becky nachtjapon (nr. 38 uit Ottobre 6-2009)
Lappen: lapjesmarkt Utrecht 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten