dinsdag 13 juni 2017

Zomers setje voor ons babysmurfje

Vorig jaar kocht ik voor onze oudste twee smurfjes in de uitverkoop hetzelfde rokje. Omdat dat wat sneu was voor ons babysmurfje, kocht ik voor haar ook zo'n rokje met het idee daar een ander kledingstuk uit te maken. Dat rokje bleef liggen. Een aantal weken geleden begon ik er eindelijk aan. Dat het geen rokje zou blijven, is duidelijk. Onze babysmurf draagt geen jurkjes en bij voorkeur ook geen rokjes.
In de La Maison Victor van mei/juni 2016 stond de Cyriel short. Het rokje heeft 2 kanten. Door de verschillende patroondelen zou ik daar leuk mee kunnen spelen. Het paste allemaal maar net. De zakken pasten er echt niet meer uit. Die maakte ik van een restje wintertricot.De tailleband werd volledig herbruikt.

En toen? Wat moest erbij gedragen worden? De kleurtjes waren niet zo gangbaar dat ik er zomaar een shirt bij kon kopen. Die lap wintertricot (een rest van de legging bij deze jurk) was nog niet helemaal op. Op diverse blogs zag ik de Lena dress voorbij komen. Dat in een korte versie zou best bij deze jurk passen.
Ik naaide de Lena-top 's avonds, toen onze babysmurf ver weg in dromenland was. Eigenlijk is de top net iets te kort. Bij hieper-de-piep hoera is haar bolle peuterbuikje goed zichtbaar, maar als je peuter bent, mag dat toch nog?
Het voorpand helemaal uit dezelfde kleur vond ik saai, daarom stikte ik er een bloem op.
Zo ziet dat er dan uit:
Gehele set


Achterzijde Lena-top
Voorzijde short

Achterzijde short
 Aanvankelijk wilde onze babysmurf de set toch echt niet aan maar nu ze ontdekt heeft hoe lekker het zit, lijkt het toch wel een favoriete set geworden te zijn.

Onze kleine smurf vindt de top met de plooi op het rugpand helemaal geweldig. Helaas gaat de Lena dress maar tot maat 116 (duidelijk veel te klein). Ik denk dat het patroon van haar verjaardagsjurk wel te verbouwen moet zijn tot een soortgelijk patroon. Toen we de 1-euro lappen voor de eerder geblogde zomerjurken kochten, kochten we ook een dunne sweaterstof met vlinders die er ideaal voor lijkt te zijn. Wordt vervolgd dus...

Patroon short: Cyriel uit La Maison Victor mei/juni 2016
Patroon top: Lena dress van WenSje
Stof short: rokje van We
Stof top: wintertricot ('t Langbroekertje) 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten