donderdag 29 juni 2017

Kadootjes voor een lief vriendje

Sinds een half jaar heeft ons kleine smurfje een vriendje.
Binnenkort is hij jarig en voor echte vriendjes moet er natuurlijk wel een extra speciaal kadootje komen.
Of ik wel een knuffel wilde maken. Dat wilde ik wel. We kozen voor Wiske de Wasbeer uit "Feest in 't knutselbos. We kozen een stofje dat ik vorig jaar eigenlijk kocht om een overhemd uit te maken; dat idee werd afgeserveerd door echtgenoot, maar nu kwam het lapje dus goed van pas.
Ik vind het mooier als de staart middenachter zit, dus ik maakte het achterpand uit 3 delen (het lijfje in 2 delen en een los kopje). Met een streepjesstof kun je leuk spelen. Het lijfdeel werd scheef gestreept. Ik vind het leuk.




Dat was kado nr. 1.

Of ik ook nog een pyjama wilde maken. Dat wilde ik wel.
Ik naaide de pyjamabroek, kocht een T-shirt (als altijd bij de Hema) en pimpte dat. Klaar pyjama.



En toen had ik dus al het werk gedaan. Ik vond dat ons kleine smurfje ook zelf iets (anders dan ideeën) moest bijdragen.
Zij maakte een vakantie-dagboek. Dat gaat zo: je koopt een dummie (zo'n leeg boek), haalt een routekaart van de betreffende bestemming bij de ANWB en bedenkt een aantal leuke vragen.
Het aanbrengen van de kaart op de omslag heb ik gedaan (ging niet helemaal fijn: met veel kreukels).


De voorkant (krijg de foto niet gedraaid....)
De achterkant

Een voorbeeld van de binnenkant
En zo ziet dat er dan bij elkaar uit:

Gezellig pakje toch?
Ik ben benieuwd wat 'vriendje' ervan vindt....

Patroon wasbeer: Feest in 't Knutselbos
Gestreepte katoen: De Stoffenkraam
Witte en rode fleece: Ikea
Knopen: voorraad

Patroon pyjamabroek: Darla (nr. 39 uit Ottobre 06-2009)
T-shirt: Hema
Inspiratie: Feest in 't Knutselbos

Dummie: Free Record Shop
Kaart: ANWB
Met dank aan Google Translate

Geen opmerkingen:

Een reactie posten