dinsdag 13 juni 2017

Zomerbroek voor ons babysmurfje

Sinds vorig jaar lag er een mooie lap-zonder-bestemming in mijn voorraad. Zo'n lap die ik moest hebben, al wist ik niet waarvoor. Zoals eerder geschreven weigert ons babysmurfje jurken te dragen; eigenlijk was de lap ideaal voor een leuk A-lijn-jurkje.
Maar dan wist ik meteen dat de jurk niet gedragen zou gaan worden.

In de laatste La Maison Victor stond de Lulu-broek. Dat moest hem dan maar worden.
Ik tekende een maat 110. Voor confectiekleding is dat goed, maar deze maat 110 vind ik krap vallen.

Met veel overredingskracht en een paar traantjes bij babysmurf kreeg ik haar in de broek. Ze vond die (toch ontzettend leuke) Japanse poppetjes niet leuk (snapt u dat nou?). Ze heeft toch de belofte gedaan de broek toch nog wel vaker te gaan dragen.
Bij de Hema vond ik een bijpassend shirtje en vestje.

Voorkant
Achterkant























Tja, meer heb ik er eigenlijk niet over te zeggen.  Ik hoop dat de broek regelmatig gedragen gaat worden komende zomer, want ik vind hem geweldig!

Patroon: Lulu-broek, La Maison Victor mei/juni 2017
Stof: katoen van B Inspired bij Lelastof

1 opmerking: