maandag 24 februari 2020

Hergebruik van een patroon

Onze middelste dochter wilde graag een Norino-top en zocht daarvoor stoffen uit bij Megastoffen. De top zal ik later nog laten zien.
Surfend op de site van Megastoffen kwam ik een leuke French Terry tegen met wasbeertjes waarin ik direct een trui voor onze jongste dochter zag.
Ik heb al vaker een "Totem Owl" voor haar gemaakt en vind dat een model dat haar mooi past. En dus tekende ik dat model weer uit; ik verlengde de mouwen met 5 cm.
Ik gebruikte een restje boordstof van een eerder projectje.

Onze jongste dochter is heel blij met haar trui. Deze trui ging direct vanonder de naaimachine aan, is een aantal dagen gedragen, weer gewassen en nu mee voor een logeerpartij.

Zo ziet de trui eruit:
Voorkant

Achterkant

Trui zonder flits
Wat is het toch lastig goede foto's te maken met dit weer! De kleuren komen het meest overeen met de kleuren op de onderste foto (maar die foto is dan weer niet helemaal scherp).

Er was nog een klein stukje 'verenstof' over van de verjaardagsoutfit van onze middelste dochter. Onze middelste dochter vond dat nog steeds een heel mooi lapje, maar zij is ondertussen echt te groot om daar nog iets moois uit te halen. Onze jongste dochter vond het ook een heel mooi lapje. Met het uitgetekende patroon in het achterhoofd, stelde ik voor er een trui van te maken. Ik dacht dat ik nog wel genoeg stof had voor een voor- en achterpand. Tot ik het patroon erop legde. Niet genoeg stof dus...
Onze jongste dochter wilde ook wel een vest uit het restlapje, dus ik paste het al uitgetekende patroon wat aan en ging aan de slag. De jongste wilde ook nog graag zakken, dus die nam ik over van een ander patroon uit dezelfde Ottobre

Zo kwam het vest eruit te zien:

Voorkant
Achterkant

Voorkant zonder flits
Ook hier maar weer een (onscherpe) foto zonder flits voor een idee van de kleuren.
Ook dit vest werd goed ontvangen; vanonder de naaimachine gelijk aangetrokken en ook weer mee voor een logeerpartij.

Patroon: Totem Owl, patroon 19, Ottobre 1-2014
French terry wasberen: Megastoffen
Boordstof wasberentrui: Nooteboom bij de Stoffenkraam
Verenstof: lapjesmarkt Utrecht
Joggingstof mouwen: lapjesmarkt Utrecht
Boordstof vest: Kleurenmix
Kamsnaps: Kleurenmix

1 opmerking: