vrijdag 7 februari 2020

Zo vader, zo...

dochter!
Het zal jullie niet ontgaan zijn dat ons babysmurfje graag stoere kleding draagt en bepaald geen fan is van roze, roezels, rokjes en jurkjes.
Ze draagt al een poos het liefst jongensonderbroeken. Ik denk dat ik dat wel snap. Door de langere pijpjes, kruipen jongensonderbroeken minder makkelijk omhoog tussen de billen. Bovendien zijn stoere meisjesonderbroeken voor de kleinere meisjes best lastig te vinden.
Jaren geleden vond ik het dus de grootste onzin om zelf ondergoed te gaan naaien, maar nadat ik had uitgevonden dat onderbroeken eigenlijk leuke, snelle projectjes zijn, wilde ik ook wel eens een jongensonderbroek naaien.
Ik nam patroon 15 uit Ottobre 6/2016 (Mr. Leopard of Um het Kuntje 2) en een lap tricot die ik jaren geleden eens in de uitverkoop van de Stoffenkraam kocht. Als elastiek gebruikte ik sierband dat ik eens van een gekocht vest tornde.
En zo kwam het eruit te zien:

Voorkant

Achterkant
Het meisje was er erg blij mee. Hij is mooi, stoer en zit ook nog eens heel erg lekker. Toen kwam de volgende vraag: wil je er ook één voor papa maken?
Dus ik ging op zoek naar een patroon voor een mannenonderbroek. In Ottobre 7/2017 bleek een patroon te staan (nl. patroon 2, Urban Classic). Dat zijn wel even andere maten! Tijdens het maken heb ik getwijfeld of de onderbroek niet veel te groot was, maar de onderbroek blijkt heel goed te zitten en is zelfs al een aantal keer gedragen.
Zo ziet het grote exemplaar eruit:
Voorkant

Achterkant
Met alle doorgestikte naden vind ik de jongens/mannenonderbroeken eigenlijk leuker om te maken en leuker om te zien dan de meisjes/vrouwenonderbroeken. Wie weet komen er ooit nog eens meer...

Dus: zo vader, zo dochter:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten