vrijdag 7 februari 2020

Kraamkadootjes

In december kreeg het beste vriendje van ons babysmurfje een lief, klein zusje. Van alles wat ik maak, houd ik meestal kleine, nog bruikbare reststukjes over die ik dan ook trouw bewaar. Deze reststukjes blijken echt perfect voor babykleding en dus voor kraamkadootjes.
Dit maakte ik:

Een shirtje, eigenlijk bedoeld voor een babypop (hoe kon ik het bedenken), uit een restje van de pyjamabroek voor onze kleine smurf.
Patroon 3 uit Ottobre 1/2016 (Skogsdjur).


Een tuinbroekje uit een restje van de set met vest en korte broek voor onze kleine smurf.
Patroon 3 uit Ottobre 6/2017 (Soft & Cozy).
Ik liet de 'ruffle' op de buik weg...
Eronder een gekochte romper van H&M.

Onscherpe foto met de juiste kleur
Scherpe foto met verkeerde kleur
























Weer een Villikko, patroon 5 uit Ottobre 1/2013 uit een restje van de pyjama van ons babysmurfje.


En een mouwslab en bijtring met oortjes. Eigenlijk gemaakt voor een andere kraamvisite waarvoor nooit meer een afspraak gemaakt werd.
De mouwslab is gemaakt naar een patroon van Meisjesmama; met aanpassingen die ik hier al eens liet zien. De badstof is van een speciaal hiervoor gekochte handdoek (Ikea).
Het patroon voor de oortjes aan de bijtring vond ik ergens op internet. De oortjes zijn gemaakt van een Ikea-handdoek en een lapje katoen dat ik bij het Kruidvat kocht. Met deze zelfde lapjes maakte ik een applicatie op de mouwslab.

Ik stopte alles in een lege doos van Rituals. Dat zijn echt mooie dozen en ik vond dit een leuke manier om de doos opnieuw te gebruiken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten