woensdag 18 januari 2017

Eens wat anders (ik leerde het eindelijk!!!!)

Al eerder verzuchtte ik dat ik niet kon haken en dat ik dat een gebrek in mijn opvoeding vond. Om mij heen hoorde ik steeds verhalen dat haken toch zo makkelijk was. Omdat ik moeilijk niets kan doen en ik mijn naaimachine niet mee wil nemen op vakantie, leerde ik mezelf eerder al eens sokken breien in een vakantie. Dit jaar gingen een aantal bolletjes katoen, haaknaalden en het boek Happy Hooker mee. En ik leerde haken! En na een aantal avonden vond ik het niet zo moeilijk meer. En nog een aantal avonden verder vond ik het ook gewoon leuk.
Ik broddelde wat, maakte wat probeersels en uiteindelijk begon ik aan een projectje met mooie granny squares.
En toen was de vakantie voorbij en bleef het hangen. Niet weggewerkte draadjes en al. Maar wel in de huiskamer want stiekem ben ik er wel trots op. Ooit zal het een kussen worden. Ooit.

Het patroon vond ik bij Jip by Jan. De middelste square was de eerste, daarna maakte ik 8 witte squares met een gekleurde rand. Omdat het allemaal restjes katoen waren, lukte het niet dezelfde kleur rand te maken, maar ik vind het zo ook wel leuk.

Nu de achterkant nog....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten