donderdag 19 januari 2017

Verjaardagsjurk grote smurf 2016

Begin november ging ik met onze grote smurf op de lapjesmarkt in Utrecht op stoffenjacht voor de verjaardagsjurk. Het model stond al vast: dat moest en zou de Spanish Love uit Ottobre 2016 worden. Er werden heel wat stofjes bewonderd, maar uiteindelijk kwamen we een tricot met flamingo's tegen en die moest en zou het worden.
Begin november was dat dus. Onze grote smurf is begin december jarig, dus je zou zeggen dat ik voldoende tijd had om de verjaardagsjurk in elkaar te zetten. Ik overschatte de tijd die ik had en uiteindelijk werd het toch nog nachtwerk en had onze grote smurf op haar verjaardag een legging met onafgewerkte pijpen en zonder elastiek in de taille..... Erg toch?

Omdat ik dit jaar een proefjurk had gemaakt, wist ik dat ik een kleinere maat moest hebben dan onze grote smurf gewoonlijk draagt. De mouwen en de rok werden een flink eind verlengd.

Bij het naaien van de legging bleek de lap net niet lang genoeg. Ik had een stukje van de blauwe stof eronder kunnen zetten, maar besloot (om één uur 's nachts) een stukje van de flamingostof eronder te zetten. Dat hoef je niet te zien (door laarzen te dragen), maar het is leuk en net even anders.

Bij de H&M kocht ik een nepleren grijs bikerjasje.
Ons jarig Jetje was mooi!


Tegenwoordig draagt onze grote smurf eigenlijk alleen nog maar broeken. Na haar verjaardag is de jurk nog twee keer uit de kast geweest. Eén keer vanavond en één keer met Kerst.
Ach, er komen toch nog twee smurfjes achteraan....

Patroon jurk: model 34 uit Ottobre 6-2016
Patroon legging: model 17 uit Ottobre 1-2007 (als vorig jaar)
Stoffen: lapjesmarkt Utrecht

Geen opmerkingen:

Een reactie posten