donderdag 19 januari 2017

Zomerjurk voor onze grote smurf

Zoals zoveel naaisters heb ik een behoorlijke stoffenvoorraad met veel stoffen die ik zonder speciale bestemming heb gekocht. Jaren geleden kocht ik in de uitverkoop een Stenzo-tricot met visjes en tijdenlang wist ik niet wat ik ervan moest maken.
Zoals zoveel naaisters laat ik eens in de zoveel tijd gekoesterde stofjes door mijn handen gaan en dit jaar was onze grote smurf daar getuige van. Zij zag de vissentricot voorbij komen en smeekte me een zomerjurk voor haar te maken uit die tricot.
Nu vind ik deze tricot een beetje kinderachtig voor een (toen) 10-jarige.
Een Sancholid bood begin deze zomer een aantal tricots aan, waaronder een roze gestipte tricot die heel mooi bij de vissentricot paste. Die was dus van mij en zo kon ik aan de zomerjurk voor onze grote smurf beginnen.
Nu nog een geschikt patroon. Ons oog viel op een patroon voor een nachthemd. Dat zou hem worden.

Ik koos - vanwege de breedte - een kleinere maat dan gewoonlijk, maar moest alsnog een flink stuk inkorten.
De jurk is veel gedragen (en gewassen). Op vakantie veel vanaf de waslijn weer aan.
En al is de print misschien wat kinderachtig, de jurk stond haar ook echt heel goed.
Ik heb laatst op de lapjesmarkt in Utrecht een leuke viscosetricot gebruikt; misschien moet ik dit patroon ook maar eens herbruiken voor een zomerjurk voor komende zomer....

Patroon: model 38 uit Ottobre 6-2009
Vissentricot: Stenzo bij de Stoffenkraam
Stippentricot: overgenomen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten