woensdag 18 januari 2017

Verjaardagoutfits babysmurfje

Ons babysmurfje is midden augustus jarig. Op vakantie vroeg ik haar wat voor verjaardagsjurk zij wilde hebben. Haar antwoord was "Met panda's". Zoals ik al eerder schreef, weet zij met haar 3 jaar al heel goed wat ze wel en niet wil.
Vanaf ons vakantieadres zocht ik online een stofje uit en kreeg haar goedkeuring (al had zij liever een rode achtergrond gehad). Vanaf ons vakantieadres bestelde ik de stof, zodat ik bij thuiskomst gelijk aan haar jurk kon beginnen. Ik bedacht op ons vakantieadres ook al wat voor model jurk ik wilde maken (lange leve de online patroonoverzichten van Ottobre!!!).
De jurk zat - eenmaal thuis - snel in elkaar. Pas toen bedacht ik dat een jurk uit sweatstof met lange mouwen in augustus misschien erg warm zou zijn.
Gelukkig had ik nog tijd over en kon ik ook nog een broekje uit dezelfde stof maken.

De H&M verkocht leuke zwart-wit gestreepte items en zo kocht ik bij de jurk een legging en bij het broekje een T-shirt. Op het T-shirt streek ik een panda.

Uiteindelijk bleek haar verjaardag uitzonderlijk koud en heeft ze haar verjaardagsjurk gewoon op haar verjaardag aangehad. Ook het broekje, want ze knoeide en had een schone outfit nodig.

Voor het jurkje koos ik model 28 uit Ottobre 1-2016. Ook hier maakte ik een belegje i.p.v. boordjes voor de hals. Het elastiek onderaan in het achterpand liet ik achterwege.
Het is op de foto's niet goed te zien, maar zowel in de hals als bij de zakken loopt de print door.



Ook bij het broekje loopt de print bij de zakken door. Omdat ik bij het broekje toch wel enigszins in tijdnood kwam, is het niet helemaal zo afgewerkt als ik gewend ben.
Uiteindelijk is het broekje meer gedragen dan de jurk. Na haar verjaardag besloot ons babysmurfje dat ze geen jurken meer wilde dragen (zucht....).

Ook voor een jarig (geweest) neefje maakte ik hetzelfde broekje, alleen dan enkele maten kleiner. Hij kreeg er een zwart (Hema-)shirtje bij met pandaflock.

Patroon jurk: model 28 uit Ottobre 1-2016
Stof jurk en broekje: Pretty Panda van B Inspired by Poppy bij Lelastof
Patroon broekje: model 11 uit Ottobre 3-2016
Zwarte tricot: mijn eigen voorraad
Legging en T-shirt: H&M
Mosterdgele flockfolie: Applicatie-en-zo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten