donderdag 19 januari 2017

Eindelijk: een pop

Een aantal jaar geleden gaf ik mezelf voor moederdag het boek "Poppen van tante Hilde" kado. Er werd in gebladerd, er werd gewenst (door de smurfjes) en ik had al een poos lichtroze katoen in huis (voor Roodkapje uit "Feest in het knutselbos).
Ergens dit jaar maakte ik eindelijk een pop.
Uit 3 monden "is die pop voor mij? Voor wie is die pop  dan? Maak je er voor mij ook één?".

Voorals nog is het bij één pop gebleven. Maar het was erg leuk en zeker voor herhaling vatbaar. Maar ik heb zoveel plannen en er komen elke dag nieuwe plannen bij....



De pop kreeg een vast onderbroekje zodat ze nooit in haar blote billen zou zitten. Of het patroon voorziet in borstjes en een navel, weet ik niet meer.
Ze kreeg slechts één, maar wel een dubbelzijdig jurkje. Knotjes kreeg ze. Onze smurfen gaven haar ook een naam, maar die weet ik even niet meer. De pop zonder naam dus....

Patronen: Poppen van tante Hilde
Roze katoen: 't Langbroekertje
Bruine fleece: deken van de Action
Stoffen jurkje: fat quarters bij het Kruidvat

Geen opmerkingen:

Een reactie posten