woensdag 18 januari 2017

Proefjurk voor de verjaardag van onze grote smurf

Toen Ottobre 6-2016 uit het folie kwam, was onze grote smurf meteen enthousiast over de jurk Spanish Love (model 34).
Ik had net een heel goedkope, heel synthetische, digitaal bedrukte tricot gekocht bij Budgetstoffen en besloot dat ik daar wel een proefjurk uit kon maken. Voor de proefjurk knipte ik de tailleband aan het bovendeel en de mouwen werden wat langer gemaakt.
Toen de jurk eenmaal af was, bleek hij (zij?) erg breed en stikte ik de zijnaad een stuk smaller.
Bij het omzomen van de onderkant naaide ik voor de eerste keer mijn linker middelvinger mee (dat deed zeer!!!!), maar het proefmodel was draagbaar (als nachthemd) en ik wist wat ik voor de verjaardagsjurk moest veranderen.
Zo ziet het resultaat eruit:

Patroon: Spanish Love, model 34 uit Ottobre 6-2016
Tricot: Budgetstoffen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten